B-cropolis


Doelstelling


Ondernemen is een vak apart. Er komt meer bij kijken dan het opstellen en uitvoeren van een business plan of het leiden en sturen van een groep werknemers. Ondernemen is een samenspel van uiteenlopende vaardigheden en economische wetmatigheden. Je kan dus maar beter goed voorbereid zijn.

JCI Beringen wil de ondernemer in u ondersteunen bij deze voorbereiding. Met het B-cropolis project wil JCI Beringen enerzijds inzichten verschaffen in uiteenlopende aspecten waarmee groeiondernemingen geconfronteerd kunnen worden, anderzijds een forum aanbieden om ervaringen uit te wisselen.


Project


B-cropolis biedt een forum dat in drie opeenvolgende conferenties telkens een aspect van groei in ondernemingen behandelt. Elke conferentie wil de deelnemer een unieke belevenis aanbieden.

Met zorg uitgekozen sprekers belichten het thema van de dag. Het volledige programma is verder in deze brochure terug te vinden.

Bovendien wil JCI Beringen deze informatie niet verloren laten gaan. Het lanceert daarom een e-forum waarop je elk conferentie achteraf kan herbeleven.


Doelgroep


B-cropolis richt zich tot een ruim publiek, dat één fundamenteel gemeenschappelijk kenmerk vertoont, nl. de ambitie om te groeien.


ondernemers ...

... met de intentie om te groeien

... die deze groei willen anticiperen

... die hun human resources actief willen beheren

... die hun medewerkers willen voorbereiden op                      verantwoordelijkheidsfuncties


werknemers ...

... young professional, high potential

... actief, gedreven, ondermemend

... met zin voor initiatief en verantwoordelijkheid

... met lange termijn ambities

... met visie en strategisch inzicht

... die willen groeien met de onderneming


studenten ...

... die zich willen voorbereiden op het professionele leven

... met management-ambities


Etymologie


De naam B-cropolis verwijst naar de bekendste A-cropolis, het historische monument dat hoog boven Athene rijst en een van de symbolen is van de florissante Antieke oudheid.B-cropolis is een monument in wording, en maakt naam en faam in Beringen en omstreken. Naast mijnterril en mijngebouwen, een pareltje industriële archeologie, staat B-cropolis symbool voor toekomstgerichte Business solutions.


Maar er zijn nog meer gelijkenissen. B-cropolis wil een ontmoetingsplaats zijn om van gedachten te wisselen en ervaringen te delen. Zoals de A-cropolis vanuit een strategische positie de situatie kan overschouwen, zo reikt B-cropolis zijn toehoorders een referentiekader aan om vanuit een helicopter view vlotter strategische beslissingen te kunnen nemen. Zoals de A-cropolis, door zijn hogere ligging, zijn bewoners bescherming biedt tegen vijandige aanvallen, leert B-cropolis de (aspirant-) ondernemer zich te beschermen tegen de valkuilen van een snelle groei.

 


 
Uw logo hier? 
Contacteer ons voor verdere info. mailto:lode@jci-beringen.be?subject=sponsoring%20JCI%20B-cropolis
Webdesign by cr33mers.behttp://www.cr33mers.be